Getting back in shape #2 – ik wil weer in die broek!

Enkele weken geleden schreef ik over mijn doel om weer ‘back in shape’ te komen. Ik was toen 7 weken daarvoor bevallen en net weer begonnen met de workouts bij Mom in Balance. Niet al te lang daarna ging ik zoals jullie weten voor 5,5 week op vakantie waardoor ik meerdere lessen moest missen. Doordat ik mijn weerstandband had meegenomen en op de MIB app verschillende workout filmpjes staan, heb ik op vakantie toch nog wat kunnen doen. Maar laten we eerlijk zijn, dat is toch niet hetzelfde als in real life. Qua eten heb ik me op vakantie ook niet ingehouden. Ik ben niet uit de band gesprongen, maar ik heb ook geen nee gezegd tegen de croissantjes, tartelettes en ijsjes die voorbij kwamen.

Dus daar stond ik dan op de weegschaal na de vakantie, ik was niet aangekomen maar ik was ook niet afgevallen. De teller stond nog steeds op 64 kg. Voor de mensen die mij niet persoonlijk kennen, dat is 10 kg meer dan dat ik voor de beide zwangerschappen woog. En ondanks dat ik weet dat ik niet echt mag klagen, wil ik toch graag terug naar mijn oude figuur. Daar voel ik me toch gewoon wat prettiger bij. En het feit dat ik nu een hele kast vol heb hangen met kleding die ik niet pas helpt ook niet mee. Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik niet de illusie heb dat ik exact hetzelfde figuur krijg als voor mijn twee zwangerschappen. Je lichaam verandert gewoon na het krijgen van een kind.

Maar hoe ga ik dat dan doen? Ik ben zelf niet zo van het dieëten en al helemaal niet van crashdieëten. Ik heb al zo vaak om me heen gezien dat mensen dan super veel afvallen, maar dat de kilo’s er na een jaar weer aan zitten. Het gaat om het veranderen van je lifestyle. En ik zal het eerlijk toegeven, die van mij mag wel worden aangepast. Ik ben van nature een zoetekauw. Ik ben gek op koekjes, chocolade, toetjes, you name it. Normaal gesproken haal ik dat soort dingen gewoon niet in huis, want als het er niet is kan je het ook niet eten. Als er namelijk een reep chocolade ligt weet ik van mezelf dat hij ook op gaat. Tijdens mijn zwangerschap van Lieke kon ik mezelf moeilijk inhouden en kocht ik al die lekkere dingen wel. En na de bevalling ook.. Eventjes ging het goed, ik ging weer sporten en voelde me fitter worden. Maar toen ging ik voor langere tijd op vakantie en let’s be honest, dat helpt nooit.

Dus wat ik ga doen is het volgende. Allereerst ga ik me niet blind staren op de teller op de weegschaal, spieren wegen immers meer dan vet, maar het doel is om weer in m’n kleding van voor m’n zwangerschap te passen! Daarnaast ga ik de komende maanden twee keer in de week sporten, water en thee drinken (extra drijfveer is dat Lieke krampjes krijgt van frisdranken, caffeïne), minder koolhydraten eten en ga ik minder snoepen. Van mijn goede vriendin, en voedingswetenschapper, Esther heb ik geleerd dat het allemaal om balans gaat. Je mag best wel een keertje een koekje of een stukje chocolade nemen, zo lang je maar niet die hele reep op eet. Ik ga in ieder geval m’n best doen. Ook al zal het niet makkelijk zijn met al die chocoladepepernoten die inmiddels de winkels vullen. But I’ll try.

To be continued….

Liefs, Anneloes

 

 

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *